Czerwiec 7, 2020

Audi RS 5 DTM: nowe szaty dla mistrzowskiego samochodu [ZDJĘCIA]

W sezonie 2019 serii wyścigów DTM, Audi RS 5 DTM było nie do pobicia. Teraz, w ramach projektu „obrona tytułu”, samochód ten został szczegółowo zoptymalizowany. Jednocześnie Audi Design nadało sześciu fabrycznym modelom zupełnie nowy wygląd.

Audi RS 5 DTM w nowym sezonie DTM 2020 Nowy wygląd sześciu wyścigowych samochodów fabrycznej klasy Class 1 Nowi partnerzy Audi Sport     W ostatnią sobotę Audi zaprezentowało w social mediach nowe RS 5 DTM obrońcy mistrzowskiego tytułu René Rasta (D). Teraz przyszedł czas na przedstawienie malowania pozostałych pięciu Audi RS 5 DTM, które wezmą udział w tegorocznym sezonie serii wyścigów DTM, a za sterami których zasiądą: Loïc Duval (F), Robin Frijns (NL), Jamie Green (GB), Nico Müller (CH) i Mike Rockenfeller (D).   René Rast w projekcie „obrona tytułu” wspierany będzie przez firmę „Porta Möbel”. To największy w Niemczech producent mebli, zatrudniający ok. 8000 pracowników. Inni sponsorzy zawodników Audi w sezonie DTM 2020 to firmy TWIN BUSCH, BMC Air Filter i Riedel Communications.     Mike Rockenfeller, mistrz serii DTM z roku 2013, pojedzie w tym roku Audi RS 5 DTM w niebiesko-żółtych barwach firmy TWIN BUSCH specjalizującej się w wyposażaniu profesjonalnych warsztatów samochodowych. Loïc Duval z kolei wsiądzie do czerwono-szarego Audi RS 5 DTM BMC Air Filter. Ta włoska firma konstruująca i sprzedająca filtry powietrza pokazała się już na samochodzie Duvala na wspólnej imprezie „Dream Race” zorganizowanej przez DTM i SUPER GT w Fuji, pod koniec roku 2019.     Kibice Jamiego Greena będą musieli przyzwyczaić się do nowych kolorów samochodu ich mistrza. W tym sezonie, ten najdłużej jeżdżący dla czterech pierścieni w DTM kierowca, stanie na starcie w czarno-szarym Audi RS 5 DTM Akrapovič. Nico Müller i Robin Frijns z kolei reprezentować będą barwy odpowiednio: Castrol EDGE (zielono-białe) i ARAL ultimate (niebieskie).     Audi Sport już od roku 2013 wykorzystuje w serii DTM model RS 5 Coupé. Zgodnie z nowymi przepisami DTM, by wystartować w sezonie 2020, Audi – zwycięzca sezonu 2019 – musiało przejść szereg szczegółowych zmian mających na celu optymalizację kosztową.     Te fundamentalne zmiany techniczne nie zostały jednak włączone do regulacji Class 1 wprowadzonych w DTM w roku 2019 i mających na celu wyrównanie szans i wyższą efektywność kosztową. Stąd Audi RS 5 DTM z roku modelowego 2020 opiera się w dużej mierze na mistrzowskim samochodzie z roku 2019. W związku z wprowadzeniem nowych przepisów Class 1, które od sezonu 2020 będą również obowiązywały w japońskiej serii SUPER GT, DTM już w ubiegłym roku zapoczątkowało zupełnie nową erę techniczną.     Wprowadzenie do tej serii wyścigów techniki turbo, mocniej połączyło samochody DTM z samochodami produkowanymi seryjnie. W porównaniu z poprzednim sezonem, silnik TFSI Audi RS 5 DTM z roku modelowego 2020 ma zredukowaną moc wyjściową o około pięć procent. Kontekst: W sezonie 2020 przepisy serii DTM z 95 do 90 kilogramów zmniejszyły ilość paliwa, które może przepływać do silnika w ciągu godziny. Dzięki funkcji "Push-to-Pass" moc silnika można natomiast na krótko zwiększyć do około 640 KM. Powinno to uczynić wyścigi jeszcze bardziej ekscytującymi.   Począwszy od sezonu 2020, kierowcy DTM będą mogli używać systemu "Push-to-Pass" – na przykład do wyprzedzania – dwa razy częściej niż w sezonie 2019. Podczas 24 okrążeń (poprzednio dwanaście), dodatkowa moc może być za każdym razem włączona na maksymalnie pięć sekund. Ponadto system "Push-to-Pass" jest teraz dozwolony również w kwalifikacjach. Nowe zasady kwalifikacji odnoszą się też do stosowania funkcji "DRS" ("Drag Reduction System"), która spłaszcza tylny spojler, zmniejsza opór samochodu i zwiększa prędkość maksymalną. Od sezonu 2020 również DRS może być używany w wyścigach częściej niż dotychczas. Dzięki połączonemu zastosowaniu funkcji "DRS" i "Push-to-Pass", Audi RS 5 DTM – w zależności od warunków na danym torze – osiąga maksymalną prędkość prawie 300 km/h.   Już w pierwszym roku funkcjonowania nowej klasy samochodów wyścigowych Class 1, Audi swoimi sukcesami na torze ugruntowało pozycję lidera w gronie producentów wysokowydajnych, turbodoładowanych jednostek napędowych. W sezonie 2019 cztery pierścienie jeszcze przed zakończeniem sezonu zdobyły wszystkie trzy tytuły mistrzowskie: kierowców, zespołów i producentów.   DTM, obok Formuły E i customer racing, jest trzecim filarem programu sportów motorowych AUDI AG. Wyjątkowe samochody wyścigowe DTM Class 1 posiadają wysoko wydajne, czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki napędowe o pojemności dwóch litrów. Taki rodzaj napędu – jednak o różnych poziomach wydajności – jest wykorzystywany przez Audi w wielu modelach produkcji seryjnej i jest podstawą działań mających na celu zwiększenie wydajności i redukcję emisji substancji szkodliwych przez całą flotę czterech pierścieni.     „W najbliższej przyszłości Audi cały czas sprzedawać będzie więcej samochodów z własnymi silnikami spalinowymi niż z silnikami elektrycznymi” – mówi szef Audi Motorsport Dieter Gass. „Dlatego właśnie seria wyścigowa, w której jeżdżą samochody wyposażone w nowoczesne, wydajne silniki spalinowe, obok naszego zaangażowania w wyścigi Formuły E, ma sens.”   Zdjęcia i grafiki samochodów Audi RS 5 DTM 2020 Video: René Rast opowiada o swoim nowym Audi RS 5 DTM Podstawowe informacje dotyczące zaangażowania Audi w DTM 2020