Lipiec 11, 2020

Ford Puma ST-Line

Ford rozszerzył gamę wersji kompaktowego crossovera Puma o dodatkowe opcje układu napędowego i wyposażenia, dzięki czemu do salonów trafia wyjątkowo zróżnicowana oferta.

Klienci mogą teraz po raz pierwszy wybierać pomiędzy wersjami Pumy, wyposażonymi w 120-konny, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, w nową, dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną, mogą też zdecydować się na luksusową Pumę ST-Line V.

Ford zainwestował około 200 milionów euro, aby rozwinąć produkcję Pumy w najnowocześniejszym zakładzie w Krajowej (Craiova) w Rumunii, gdzie wszystkie inwestycje Forda od 2008 r. sięgają prawie 1,5 mld. euro.

Zróżnicowana oferta układów napędowych

Nowy silnik wysokoprężny 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KM, sprzężony z sześciobiegową manualną skrzynia biegów, będzie doskonałym wyborem dla kierowców osiągających duże przebiegi – pozwala na uzyskanie emisji CO2 już od 99 g/km i zużycia paliwa od 3,8 l/100 km, mierzonych w cyklu NEDC  (od 118 g/km i 4,5 l/100 km w cyklu WLTP).
 

Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM, przenoszący napęd za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej przekładni oferuje emisję CO2 od 110 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,9 l/100 km wg NEDC (137 g/km i 6,0 l/100 km wg WLTP). Większa liczba przełożeń i specyfika pracy podwójnego sprzęgła wpływają na płynność zmiany biegów, przyczyniają się także do obniżenia zużycia paliwa, wyższej kultury pracy i dynamiki układu napędowego.

Właściciele Pumy byli jednymi z pierwszych, którzy pod koniec roku skorzystali z wyrafinowanej architektury miękkiej hybrydy, służącej redukcji zużycia paliwa. Hybrydowe układy napędowe EcoBoost w gamie Pumy są oferowane w dwóch wariantach mocy w połączeniu z sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów:

  • 125-konny układ EcoBoost Hybrid z 1-litrowym silnikiem benzynowym, zapewnia emisję CO2 od 97 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,3 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP),
  • 1,0-litrowy EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM, zapewnia emisję CO2 od 99 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP)

1,0-litrowy EcoBoost o mocy 125 KMz sześciostopniową przekładnią manualną emituje od 103 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km NEDC (131 g/km i 5,7 l/100 km WLTP). Natomiast 1,0-litrowy EcoBoost o mocy 95 KM z tą samą przekładnią emituje od 102 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km w cyklu NEDC (129 g/km i 5,7 l/100 km WLTP).

Luksusowa Puma ST-Line V

Puma ST-Line V, oparta na sportowej wersji ST-Line, wnosi do gamy jeszcze więcej prestiżu oraz dodatkowe elementy wyposażenia. Wyróżnia się satynowaną aluminiową górną osłoną chłodnicy, wraz z ramką, dolną osłoną w kolorze hebanowym, dolną partią tylnego zderzaka w kolorze nadwozia i dużym tylnym spoilerem Standardowa specyfikacja obejmuje reflektory diodowe, skórzane fotele Windsor, skórzaną kierownicę Manacor, wysokiej klasy system audio B&O i system dostępu bezkluczykowego Ford KeyFree.

Na początku tego miesiąca Ford ogłosił, że Puma ST, nowy model stworzony przez Ford Performance, dołączy do gamy jeszcze w tym roku.

„Klienci poinformowali nas, że zależy im na nowych wersjach modelu, które będą pomocne w dobraniu odpowiadającego im połączenia stylu, elementów wyposażenia dodatkowego, oszczędności i osiągów. Jest to coś, co zobowiązaliśmy się zaoferować klientom wraz z Pumą, dodatkowo jeszcze w tym roku pojawi się nowa Puma ST i nie będzie to nasze ostatnie słowo” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *