Czerwiec 2, 2020

Ford wzmacnia swoje struktury

Ford Motor Company informuje o utworzeniu firmy Ford Autonomous Vehicles LLC, nowej organizacji, której zadaniem jest przyspieszenie działań w dziedzinie pojazdów autonomicznych (AV) celem wykorzystania szans rynkowych. Firma przedstawiła również kluczowe zmiany organizacyjne, mające na celu poprawę wydajności operacyjnej i stymulowanie rentownego wzrostu.

Ford tworzy firmę Ford Autonomous Vehicles LLC, która zajmie się wszystkimi aspektami działalności związanymi z autonomicznymi samochodami, by przyspieszyć rozwój AV i wykorzystać możliwości rynkowe   Przyspieszając integrację i zastosowanie nowych rozwiązań technicznych w całym swoim systemie przemysłowym, Ford dostosowuje swoje rozwiązania informatyczne oraz światowy system zamawiania i realizowania zamówień do globalnej struktury operacyjnej firmy   Ford kładzie większy nacisk na linie produktowe w całej swojej działalności. Wysiłek ten ukierunkowany jest na projekty skoncentrowane na człowieku, a zespoły produktowe kładą jeszcze większy nacisk na poznawanie klientów i możliwości rynkowych, aby dostarczać produkty, w których mogą zakochać się ludzie na całym świecie     Ford koncentruje swoją aktywność dotyczącą autonomii pojazdów w nowo utworzonej firmie Ford Autonomous Vehicles LLC, która zajmie się integracją systemów autonomicznej jazdy Forda, badaniami dotyczącymi autonomii pojazdów i zaawansowaną inżynierią, rozwojem transportu autonomicznego jako sieci usług, postrzeganiem autonomii jazdy przez użytkowników, strategią biznesową i organizacją zespołów rozwijających projekty biznesowe.   Nowa firma działająca jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LCC), mająca przyciągnąć także inwestycje stron trzecich, będzie funkcjonowała głównie w kampusie Forda na Corktown w Detroit i obejmie udziały własnościowe Forda w Argo AI, firmie z Pittsburga będącej partnerem Forda w zakresie rozwoju systemów jazdy autonomicznej. Ford zamierza zainwestować 4 miliardy dolarów w swoje prace nad AV do końca roku 2023, w tym 1 miliard dolarów zostanie zainwestowany w Argo AI.   Sherif Marakby, obecnie wiceprezes Forda odpowiedzialny za pojazdy autonomiczne i elektryczne, zostaje dyrektorem generalnym Ford Autonomous Vehicles LLC i będzie podlegał radzie dyrektorów, której przewodniczy Marcy Klevorn, sprawująca funkcję wiceprezesa wykonawczego i prezesa Forda ds. mobilności. Bliższa współpraca zespołów odpowiedzialnych za platformę autonomicznej jazdy i za rozwiązania dotyczące mobilności umożliwi szybszy rozwój przedsięwzięć, które mogą okazać się kluczowe w świecie zmierzającym w stronę pojazdów autonomicznych.   „Ford poczynił ogromne postępy w zakresie poziomu prac związanych z autonomią pojazdów – od rozwoju technicznego, przez innowacje w modelu biznesowym, po odbiór społeczny takich pojazdów – powiedział Jim Hackett, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company. Właśnie nadszedł właściwy moment, aby skonsolidować naszą autonomiczną platformę samochodową w jeden zespół, aby jak najlepiej przygotować firmę do wykorzystania pojawiających się możliwości.   Po zmianie zakresu odpowiedzialności Marakby'ego, Ted Cannis, dyrektor globalny odpowiedzialny za elektryfikację, poprowadzi Team Edison, zespół odpowiedzialny za rozwój i wprowadzanie na rynek pojazdów elektrycznych nowej generacji. Team Edison będzie nadal podlegał Jimowi Farley’owi, wiceprezesowi wykonawczemu i prezesowi odpowiedzialnemu za rynki światowe.   Strategia Forda dotycząca pojazdów elektrycznych obejmuje nowe analizy dotyczące doświadczeń posiadaczy samochodów elektrycznych, w tym bezproblemowego ładowania akumulatorów z instalacji domowych i w czasie podróży, a także oferowanie dokonywanych zdalnie i bezprzewodowo (over-the-air) kompletnych aktualizacji oprogramowania samochodów w celu zwiększenia ich możliwości i funkcjonalności.   Ponadto Ford reorganizuje dział operacji globalnych, kierowany przez wiceprezesa wykonawczego Joe Hinrichsa, włączając w zakres jego odpowiedzialności techniki informatyczne oraz globalny system zamawiania i realizacji zamówień, integrując zespoły, rozwiązania techniczne i procesy obejmujące obie te dziedziny w systemach produkcyjnych Forda. W rezultacie tych zmian Jeff Lemmer, wiceprezes i dyrektor ds. informatyki, będzie podlegał Joe Hinrichsowi.   Powyższe zmiany pomogą firmie przyspieszyć integrację i wprowadzanie rozwiązań technicznych w całym fordowskim organizmie przemysłowym, celem dalszego usprawnienia produkcji, przyspieszenia dostaw pojazdów, redukcji zapasów i poprawy efektywności kapitałowej. „Ewolucja mocy obliczeniowej oraz technik informatycznych pozwoliły zaoferować klientom wspaniałe produkty – od samochodów po tablety.” – mówi Jim Hackett. „Możemy teraz wykorzystać tę rozwiązania, by otworzyć drzwi do nowego świata personalizacji pojazdów, udoskonalić łańcuch dostaw i odchudzić zapasy materiałowe, czyniąc nasz system konkurencyjnym z dowolnym modelem przemysłowym na świecie – a wyzwaniem dla Joe Hinrichsa będzie zapewnienie wsparcia w przeprojektowaniu naszego systemu tak, by te cele osiągnąć przy jednoczesnej poprawie obsługi klientów i dilerów oraz ogólnej sprawności naszej firmy.” Hau Thai-Tang, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju produktu i zakupów, będzie teraz podlegał bezpośrednio Hackettowi. Takie zmiany organizacyjne sprawią, że osoby sprawujące kluczowe funkcje będą miały jeszcze silniejszy głos, co pozwoli firmie tworzyć zwycięskie portofolio produktów.   Wiceprezes Hau Thai-Tang prowadzi Forda w stronę elastycznej architektury pojazdów i powszechniejszego stosowania wspólnych części w różnych modelach, skracając czas opracowywania nowego produktu od rysunku koncepcyjnego do salonu dealerskiego aż o 20 procent. Pomoże to Fordowi zrealizować plan zwiększenia efektywności działań inżynieryjnych o wartości niemal 7 miliardów dolarów. W ciągu pięciu lat firma zamierza stworzyć najbardziej wydajną organizację rozwoju produktu wśród dużych producentów samochodów. Pięć elastycznych architektur platform pojazdów Forda – nadwozie na ramie, nadwozie samonośne z napędem na przednie koła, nadwozie samonośne z napędem na tylne koła, furgon z nadwoziem samonośnym i samochód elektryczny z zasilaniem akumulatorowym (BEV) – są połączone z „rodzinami” modułów konstrukcyjnych, które obejmują pakiety napędowe, pakiety elektryczne i konfigurację pojazdów. Siedemdziesiąt procent inżynierii każdego pojazdu będzie wynikiem nowego podejścia do architektury konstrukcji, z 30 procentami zawartości – w tym wlotami powietrza, maskami silnika, drzwiami itp. – skonstruowanymi z przeznaczeniem dla konkretnego modelu pojazdu. Wszystkie ogłoszone zmiany organizacyjne obowiązują od sierpnia 2018 roku.   Ponadto, Ford będzie intensywniej pracował nad liniami produktów w całej firmie. Prace prowadzone pod kierownictwem Jima Farley'a oparte są na projektowaniu skoncentrowanym na człowieku, a zespoły poszczególnych linii produktów kładą większy nacisk na informacje o klientach i możliwościach rynkowych, by dostarczać produkty i usługi dostosowane do zmieniających się potrzeb konsumentów. Tak zorientowane na klienta podejście do linii produktów jest rozwinięciem sukcesów, jakie już widzieliśmy w całej organizacji Forda dzięki zespołom odpowiedzialnym za pickupy F-Series w Ameryce Północnej, za modele Ranger w regionie Azji i Pacyfiku oraz zespołowi pojazdów użytkowych w Europie.   Do 2020 r. Ford będzie oferował najmłodszą linię produktów w Ameryce Północnej spośród wszystkich dużych producentów samochodów, a ich średnia wieku w salonach spadnie z 5,7 do 3,3 roku, co nastąpi w związku z zastąpieniem trzech czwartych oferty nowymi modelami i dodaniem czterech nowych pojazdów z segmentów truck i SUV. Ford ma podobnie agresywne plany odświeżania gamy produktowej w innych regionach, w tym w Europie i Azji.   „Przyglądamy się każdemu aspektowi naszej działalności, dzięki czemu jest ona bardziej sprawna i zapewnia, że każde podejmowane przez nas działanie napędzane jest tym, co będzie służyć naszym klientom w sposób, który wspiera nasze cele związane z kondycją firmy i jej wydajnością>”- powiedział Hackett.