Czerwiec 3, 2020

GTI jeszcze nigdy nie było tak mocne!

Odliczanie rozpoczęte: premiera nowej, topowej wersji Golfa GTI będzie najważniejszym wydarzeniem tegorocznego spotkania fanów GTI nad Wörthersee. Już za 2 dni rozpocznie się największe spotkanie miłośników GTI na świecie. Miejsce – tradycyjnie Reifnitz nad Jeziorem Wörth w Austrii.

    W ubiegłym roku 7.300 samochodów i około 125.000 gości zmieniło austriackie miasto w mekkę fanów GTI. Podobnej liczby aut oraz miłośników GTI organizatorzy spodziewają się również w tym roku. Wyjątkową atrakcją tegorocznego spotkania, którą przygotował Volkswagen będzie prezentacja Golfa GTI TCR. Auta niemal gotowego do produkcji. 290-konna odmiana Golfa GTI, specjalnie dla uhonorowania fanów tego modelu, będzie miała światową premierę podczas tegorocznego zlotu nad Jeziorem Wörth. Najmocniejszy model w rodzinie Golfa GTI, czyli samochodu, którego sprzedaż na świecie wynosi już ponad 2,2 miliona egzemplarzy – wejdzie do sprzedaży pod koniec roku.   Oto jego najważniejsze parametry:   • znakomite osiągi: Golf GTI TCR dysponuje mocą 213 kW/ 290 KM i zapewnia doskonałą trakcję dzięki blokadzie mechanizmu różnicowego przedniej osi • dodatkowy model w serii GTI: Golf GTI TCR jest drogową odmianą wyścigowego Golfa GTI TCR o mocy 275 kW/350 KM • najszybsze GTI: Golf GTI TCR, którego debiut zaplanowano na koniec 2018 roku będzie wyposażony w ogranicznik prędkości, który na życzenie nabywcy będzie mógł być usunięty, aby zwiększyć prędkość maksymalną z 250 do 264 km/h   Nowa odmiana Golfa GTI jest drogową wersją samochodu, który dwukrotnie zwyciężał w ogólnoświatowej serii wyścigów TCR i nazywa się tak samo, jak auto wyczynowe – Golf GTI TCR. Specyfikacja i wygląd samochodu wyścigowego sprawiają, że również nowy model w rodzinie GTI prezentuje się agresywnie zarówno z uwagi na stylistykę, jak i na moc oraz na osiągi. Turbodoładowany silnik nowego Golfa GTI TCR osiąga moc 290 KM (213 kW) w przedziale od 5.000 do 6.800 obr./min. Jednostka napędowa TSI generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm, który do kół przedniej osi trafia już od 1.600 obr./ min. Doskonała charakterystyka silnika TSI sprawia, że moment obrotowy o maksymalnej wartości utrzymuje się do aż 4.300 obr./min. 7-biegowa przekładnia o dwóch sprzęgłach (DSG) i blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi (obie należą do wyposażenia seryjnego) odpowiadają za sprawne przeniesienie ogromnego momentu obrotowego oraz za doskonałą trakcję. Maksymalna prędkość Golfa GTI TCR wynosi 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 264 km/h, jeśli nabywca zdecyduje się na usunięcie elektronicznego ogranicznika prędkości. Wówczas nowy GTI TCR będzie najszybszym Golfem GTI obecnej generacji. Ze sprzedażą na poziomie ponad 2,2 miliona egzemplarzy, Golf GTI stał się jednym z najpopularniejszych kompaktowych samochodów sportowych na świecie. Wszystko zaczęło się w 1976 roku, gdy Volkswagen zaoferował samochód z napędem na przednią oś i z silnikiem o mocy 110 KM, który zapewniał świetne osiągi. Pierwotnie miało powstać tylko 5.000 egzemplarzy Golfa GTI, jednak do dzisiaj wyprodukowano ich, aż o 4.400 razy więcej.