Czerwiec 2, 2020

Honda CR-Z Racer w Le Mans

Na tegorocznym 24-godzinnym wyścigu wytrzymałości w Le Mans, który odbył się w czerwcu br., hybrydowe coupe – Honda CR-Z – zostało zaprezentowane na wystawie poświęconej przyszłości tej legendarnej imprezy.

Zamierzeniem organizatora Le Mans 24 Hours – ACO (Automobile Club de l'Ouest) jest oparcie tej znanej na całym świecie imprezy na technologiach bardziej przyjaznych dla środowiska. Dlatego też, już drugi rok z rzędu, towarzyszy jej specjalna wystawa „Le Mans vers le Futur" promująca samochody wyścigowe przyszłości. Zademonstrowane pojazdy, m.in. CR-Z hybrid coupe, odbędą także pokazowy wyścig na torze, poprzedzający oficjalne zawody.   Samochód wykorzystuje wzmocniony napęd hybrydowy standardowego modelu obejmujący 1,5-litrową jednostkę benzynową i silnik elektryczny zamontowany między silnikiem spalinowym, a 6-biegową manualną skrzynią biegów. Moc zmodyfikowanego zestawu wynosi 200 koni mechanicznych, natomiast maksymalny moment obrotowy to 237 Nm. CR-Z Racer wyróżnia się również pakietem aerodynamicznym nadwozia, w którego skład wchodzi przedni spoiler, tylny dyfuzor oraz pokaźne skrzydło umieszczone na klapie bagażnika. Specyfikacja techniczna Hondy CR-Z Racer   Napęd: Turbodoładowany silnik benzynowy z intercoolerem, wzmocniony układ IMA, mechanism różnicowy o ograniczonym poślizgu.   Hamulce: Większe tarcze hamulcowe, sportowe klocki, zmodyfikowany układ chłodzenia.   Zawieszenie i koła: Zmodyfikowane sprężyny i amortyzatory. 17-calowe obręcze aluminiowe z oponami BFGoodrich 225/45R17.