Marzec 28, 2020

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 już w polskiej ofercie [Outlander PHEV cennik, ZDJĘCIA]

W polskich salonach Mitsubishi Motors można już składać zamówienia na najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV 2020 – pierwszy i obecnie najpopularniejszy na świecie i w Europie samochód SUV z elektrycznym napędem hybrydowym i zasilaniem z gniazdka (plug-in).

  Tak cenione przez klientów cechy, które dają Outlanderowi PHEV przewagę nad konkurencją to przede wszystkim praktyczność dużego SUV-a w połączeniu z dynamicznym, elektrycznym napędem na 4 koła,  znakomicie wyciszone wnętrze wysokiej jakości, duży zasięg I łatwe ładowanie baterii (także z gniazdka 230 V) w połączeniu z rekordowo niską emisją CO2 na poziomie 46 g/km mierzoną w systemie WLTP. Warto podkreślić wyjątkową wszechstronność Outlandera PHEV – kiedy chcemy, pojazd jest napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej zaś napęd hybrydowy umożliwi nam dłuższą podróż.     Opracowany na bazie pojazdu w pełni elektrycznego Mitsubishi Outlander PHEV, dysponuje wyjątkowym, nie wymagającym skrzyni biegów, zespołem napędowym, składającym się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego dla osi tylnej. Takie rozwiązanie gwarantuje energetyczną wydajność, płynność jazdy i oszczędność paliwa.  Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wykorzystuje innowacyjny, usprawniony mechanicznie układ napędowy o mocy 224 KM, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Inne ulepszenia obejmują między innymi akumulator o zwiększonej o 15% pojemności i o 10% większej mocy, wzmocniony o 17% tylny silnik, co skutkuje lepszą dynamiką jazdy. Samochód otrzymał również dwa dodatkowe tryby jazdy: sportowy i jazdy po śniegu. Najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. To także jedyny samochód PHEV na rynku, który oferuje 2 gniazda 1500W, dające możliwość podłączenia dowolnego odbiornika energii o napięciu 230 V. Wydajność instalacji samochodu jest wystarczająca, aby wykorzystać go do zasilania typowego gospodarstwa domowego przez 10 dni – szczególny atut, którego wartość docenili mieszkańcy pozbawieni dostępu do prądu podczas klęsk żywiołowych.     Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2020 jest dostępne w 3 wersjach a na liście wyposażenia znalazły się między innymi światła mijania i drogowe LED, system kamer 360 stopni z kamerą cofania, skórzana tapicerka z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewana kierownica I szyba czołowa, elektryczne ogrzewanie kabiny, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, system łączności Mitsubishi Remote Control, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym I interfejsem Android Auto/Apple Car Play, nagłośnienie Mitsubishi Power Sound System, przyłącze do szybkiego ładowania oraz pakiet najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa – BSW, RCTA, FCM, LDW z tempomatem adaptacyjnym ACC.     Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 otrzymują od producenta aż 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package.      Miesięczne raty przy zakupie nowego modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 startują już od 1 908 zł netto w przypadku leasingu i 1 996 zł brutto dla kredytu. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.mitsubishi.pl/samochody/outlander-phev.     HISTORIA MODELU MITSUBISHI OUTLANDER PHEV     o Październik 2009:   Pierwsza prezentacja jako Mitsubishi Concept-PX MiEV podczas Tokyo Motor Show o Listopad 2011: Druga prezentacja jako Mitsubishi Concept-PX MiEV II podczas Tokyo Motor Show o Wrzesień 2012: Światowa premiera podczas Paris Motor Show o Styczeń 2013 Wprowadzenie na rynek japoński o Październik 2013: Wprowadzenie na rynek europejski o Listopad 2013: Nagroda Technologia Roku 2014 RJC  – przyznana przez japońską konferencję naukowców i dziennikarzy motoryzacyjnych (RJC). o Listopad 2013: Japońskie Auto Roku JCOTY 2013-2014 w kategorii Innowacja o Wrzesień 2015: Ważny etap udoskonaleń i lifting prezentowany na Frankfurt Motor Show o Październik 2015: Start w wyścigu Baja Portalegre 500 (Portugalia) o Grudzień 2017: Wprowadzenie na rynek północnoamerykański o   o Styczeń 2018.:   Marzec 2018: 100 000 Outlanderów PHEV sprzedanych w Europie   150 000 Outlanderów PHEV sprzedanych na świecie o   Marzec 2018: Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2019 debiutuje na Geneva Motor Show     o Grudzień 2019  236 000 Outlanderów PHEV sprzedanych na świecie      SUKCESY RYNKOWE OUTLANDERA PHEV   Najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy typu plug-in w Europie (we wszystkich segmentach) od 2015 roku *   Najlepiej sprzedający się na świecie hybrydowy SUV typu plug-in od 2015 roku. *   *Dane IHS Markit/Jato Dynamics Limited (z maja 2019)   Globalna wielkość sprzedaży (dane MMC za lata fiskalne)   FY 2012 *1 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 *2 Razem Razem 4302 19662 35180 42353 23836 28296 47 237 35 446 236 312 Japonia: 4302 8968 8627 11833 3616 5105 6779 3683 52 913 Europa   10624 25354 29551 19825 20459 29966 25133 160 912 Pozostałe 0 70 1199 969 395 2732 10492 6630 22 487   *1 Sprzedaż rozpoczęła się w styczniu 2013. *2 Dane MMC z okresu 1.04.2019-31.12.2019   Pierwsze pięć wyników Outlandera PHEV w Europie (MME rok fiskalny – sprzedaż  skumulowana)   FY 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 *2 Razem Wielka Brytania: 12 10 037 11 015 7 569 7 694 8 276 4 408 49011 Holandia 9 393 7 441 7 026 1 440 189 1 779 1 175 28443 Norwegia: 442 1 403 3717 4 695 3 939 5 239 3 152 18870 Szwecja: 344 2 471 3 001 2 245 2423 3 893 3 122 15076 Niemcy 4 1 430 2 032 1 777 1 784 3 428 6 023 16478 Razem 10 195 22 782 23 074 17 726 13 606 22 615 17 880 127878   *2 Dane MME z okresu 1.04.2019-31.12.2019   ZMIANY W MODELU 2020   Zmodernizowany układ napędowy “PHEV 2.0”:   Nowy silnik benzynowy 2,4-litra, pracujący w obiegu Atkinsona; Wyższa o 10% moc generatora; Moc tylnego silnika zwiększona o 10% do 70 kW (95 KM); Pojemność akumulatora napędowego podniesiona o 15% do 13,8 kWh; Moc wyjściowa akumulatora wzrosła o 10%; Zaktualizowany system operacyjny PHEV.   Zmodernizowany układ jezdny:   System dystrybucji napędu „Super-All Wheel Control” (S-AWC) z Lancera Evolution z dwoma nowymi trybami jazdy: „SPORT” i „SNOW”; Większa sztywność nadwozia dzięki zastosowaniu spoiwa strukturalnego; Nowe zestrojenie zawieszenia; Szybciej reagujący układ kierowniczy; Zwiększona średnica tarcz hamulcowych (dla wersji z 18-calowymi obręczami kół).   Nowa stylistyka:   Nowa osłona chłodnicy, zderzak, system oświetlenia; Nowy tylny spoiler, przedłużenie zderzaka; Nowe, 18-calowe wieloramienne felgi aluminiowe; Nowe przeprofilowane przednie fotele; Nowa skórzana pikowana tapicerka wysokiej jakości (dostępna z najwyższą opcją wykończenia); Nowe materiały wykończeniowe.   Nowe wyposażenie:   Poprawione parametry redukcji drgań i hałasu; Zmieniony wybierak biegów (nowy przełącznik trybu jazdy); Nowy panel zegarów; Tylne nawiewy klimatyzacji; Większa kompatybilność z zewnętrznymi gniazdami zasilania 1500 W (230 V).   Zestawienie danych modelu 2018 z modelem 2019 i 2020   Dane dla wersji europejskiej Outlander PHEV 2018 (Wg. cyklu NEDC) Nowy Outlander PHEV 2019/2020 (Wg. cyklu WLTP) Moc maksymalna (kW/KM) 89/121 przy 4500 obr./min. 99/135 przy 4500 obr./min. Maks. moment obr. (Nm) 190 przy 4500 obr./min. 211 przy 4500 obr./min. Moc tylnego silnika (kW/KM) Moment obrotowy tylnego silnika (Nm) 60/82   195 70 (95)   195 Pojemność akumulatora napędowego (kWh) 12,0 13,8   Prędkość  maksymalna* 170 km/h 170 km/h 0 – 100 km/h* 10,8 sek. 10,5 sek. Przyspieszenie* (40-60 km/h) (80-100 km/h) 2,8 sek. 4,3 sek. 2,5 sek. 3,7 sek. Prędkość  maksymalna – w trybie bezemisyjnym EV 125 km/h 135 km/h Zasięg maksymalny w trybie EV 54 km 57 km Zużycie paliwa  (w cyklu mieszanym)   1,7 l / 100 km 2,0 l / 100 km Emisja CO2 (g/km) w cyklu mieszanym 41 46   Całkowita moc (silnik spalinowy + silnik elektryczny przedni + silnik elektryczny tylny + generator) może być uważana tylko za wartość orientacyjną, ponieważ takie zestawienie napędów nigdy nie występuje w rzeczywistej jeździe, system PHEV zawsze bierze pod uwagę najbardziej zrównoważoną kombinację układu napędowego i trybów jazdy, z uwzględnieniem możliwości napędu elektrycznego – prowadzenia samochodu i ładowania – oraz niskiego poziomu emisji)   Film o Mitsubishi Outlander PHEV 2020 można zobaczyć tutaj.   CENNIK nowego Outlandera PHEV 2020   Nasz test hybrydowego Outlandera PHEV można zobaczyć poniżej.