Maj 28, 2020

Niebywałe! Nieprzerwany wzrost sprzedaży Audi

W ubiegłym miesiącu sprzedano około 122 550 aut – wzrost o 4,2 procent.

Najlepiej sytuacja rozwija się w USA. To pięćdziesiąty z kolei miesiąc, w którym Audi bije rekordy sprzedaży w Stanach Zjednoczonych Ingolstadt, 9 marca 2015 r. Audi AG nadal notuje wzrosty sprzedaży. Pomimo wprowadzenia odmłodzonych wersji modeli A1 i Q3 w Europie oraz pomimo skróconego miesiąca sprzedaży w Chinach, firma przekroczyła wyniki sprzedaży z lutego zeszłego roku. W ubiegłym miesiącu auta z czterema pierścieniami na masce wybrało około 122 550 klientów. To więcej o 4,2 procent, w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Bardzo duży wzrost odnotowały: dostępna już teraz na całym świecie rodzina modeli A3 (+47,4%) i najnowsza generacja A6 (+10,8%). Od początku roku, na całym świecie, kluczyki do swoich Audi odebrało 260 250 klientów, o 7,4 procent więcej niż w styczniu i w lutym roku ubiegłego. „Kontynuujemy nasz globalny wzrost. W lutym, sprzedaż we wszystkich regionach świata ponownie się zwiększyła” — mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Najnowsza wersja Audi A6, która już w najbliższych tygodniach znajdzie się również w ofercie salonów w USA, radzi sobie bardzo dobrze i zapewnia nam dodatkową siłę rozpędu.” Na całym świecie, sprzedaż odnoszącego ogromne sukcesy luksusowego modelu wzrosła w lutym o 10,8 procent, odnotowując liczbę około 20 650 wprowadzonych na rynek samochodów. W Europie sprzedaż Audi A6 podskoczyła o 11,8 procent. W naszym regionie świata, jeden na trzech klientów wybiera szczególnie wydajną wersję – Audi A6 ultra. Diametralnie, zwłaszcza na innych kontynentach, wzrósł popyt na modele z rodziny A3. Spowodowało to zwiększenie dostaw tego samochodu o 47,4 procent, do około 28 850 egzemplarzy. Ten kompaktowy model segmentu premium, w Ameryce Północnej pojawił się wiosną 2014 r. W lutym tego roku, to właśnie A3 oraz model Q3 najbardziej przyczyniły się do kolejnego wzrostu wyników sprzedaży w Stanach Zjednoczonych: o 5,3 procent, do 11 455 aut. Dzięki temu, Audi of America odnotowuje pięćdziesiąty z rzędu rekordowy pod względem sprzedaży miesiąc, kontynuując w ten sposób najdłuższą w dziejach amerykańskiego rynku premium passę. Amerykańscy dealerzy przygotowują się również na przyjęcie modeli A6 i A7 najnowszej generacji, które mają dotrzeć do ich salonów wiosną. Stany Zjednoczone to w tej chwili największy rynek sprzedaży Audi A7. W Europie, luty stał pod znakiem pojawienia się w sprzedaży nowych A1 i Q3. Najnowsze wersje obu modeli stopniowo zastępowały w salonach swoich poprzedników. Pomimo tego, sprzedaż Audi w stosunku do wyniku z lutego zeszłego roku wzrosła o 4,2 procent, do około 60 250 aut. Łączna sprzedaż czterech pierścieni na Starym Kontynencie wzrosła o 4,4 procent, co odpowiada liczbie 116 550 sprzedanych egzemplarzy. Niemcy ponownie osiągnęły wysoki, dwucyfrowy wzrost, o 16,9%, co daje 25 502 klientów w lutym. Motorem sprzedaży nad Łabą i Renem były modele luksusowe. Łączna sprzedaż Audi A6, A7, Q7 i A8 wzrosła tam gwałtownie, aż o 23,2 procent. Dla odmiany we Francji, luty 2015 r. zakończył się wynikiem niższym niż rok temu (-5,9 procent, 4808 aut). Sprzedaż na poziomie z 2014 r. odnotowano ponownie we Włoszech (+0,1 procent, 4206 pojazdów), a przekroczono w Hiszpanii (+4,1%, 4320 sztuk). Utrzymująca się trudna sytuacja rynkowa w Rosji, znalazła odbicie również w spadku sprzedaży Audi, o 28,0 procent, do 2092 samochodów w lutym. Dla kontrastu, sprzedaż znacznie wzrosła w Szwecji (+10,3 procent, 1322 samochodów) i w Turcji (+22,4 procent, 1353 aut). W obu tych krajach ponadprzeciętny sukces osiągnęła rodzina modeli A6. W Chinach, wersja A6 z wydłużonym rozstawem osi jest najlepiej sprzedającym się autem klasy premium. W lutym, sprzedaż w tym kraju wzrosła o 18,9 procent, do 10 168 egzemplarzy. Sprzedaż w tym miesiącu trwała krócej z uwagi na obchody chińskiego Nowego Roku. Audi na chińskim rynku zakończyło luty wzrostem sprzedaży o 4,2 procent i liczbą 33 712 przekazanych klientom aut. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku, w Państwie Środka, Audi oddało do rąk nabywców 84 960 samochodów klasy premium, o 10,5 procent więcej niż rok temu.     Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach   luty 2015 luty 2014 Różnica w stosunku do lutego 2014 r. łącznie 2015 łącznie 2014 Różnica w stosunku do 2014 r. Świat 122 550 117 545 +4,2% 260 250 242 396 +7,4% Europa 60 250 57 845 +4,2% 116 550 111 603 +4,4% – Niemcy 25 502 21 806 +16,9% 45 306 39 232 +15,5% – Wielka Brytania 4990 4820 +3,5% 16 643 15 603 +6,7% – Francja 4808 5109 -5,9% 8906 9156 -2,7% – Włochy 4206 4 202 +0,1% 8078 8021 +0,7% – Hiszpania 4320 4149 +4,1% 7831 7431 +5,4% – Polska 578 859 -32,7% 1057 1232 -14,2% – Rosja 2092 2905 -28,0% 3502 4528 -22,7% USA 11 455 10 881 +5,3% 22 996 20 982 +9,6% Meksyk 1045 1011 +3,4% 2118 2035 +4,1% Brazylia 1223 1115 +9,7% 2554 2224 +14,8% Chiny (włączając Hong Kong) 33 712 32 358 +4,2% 84 960 76 884 +10,5%       Koncern Audi w roku 2014 dostarczył klientom około 1 741 100 samochodów marki Audi. W roku 2013, przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 49,9 miliardów Euro, a jego zysk operacyjny wyniósł 5,03 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery pierścienie rozpoczęły również produkcję samochodów w Foshan (Chiny). W połowie roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 80 000 pracowników, z czego 55 800 w Niemczech. W latach 2015 – 2019 koncern planuje inwestycje rzędu 24 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.