Maj 28, 2020

Nissan elektryfikuje finał UEFA Champions League w Madrycie

Nissan zapewnia transport w trakcie finału UEFA Champions League, dostarczając 363 samochody LEAF i e-NV200 do przewozu działaczy i gości w Madrycie. To ogromny park pojazdów, które przejadą w sumie ponad 220 000 kilometrów wyłącznie na zasilaniu prądem elektrycznym.

Rekordowa liczba stuprocentowo elektrycznych Nissanów w oficjalnej flocie finału Roberto Carlos przywozi trofeum UEFA Champions League na finał samochodem wyścigowym Nissan LEAF NISMO RC 2.0   Nissan, który już piąty sezon jest Oficjalnym Sponsorem Motoryzacyjnym największego na świecie sportowego wydarzenia, stara się poprawić jakość powietrza i ograniczyć wpływ na środowisko miasta-gospodarza. W czasie finału należy spodziewać się wzmożonego ruchu ulicznego, a flota zeroemisyjnych pojazdów jest największa w historii turnieju.   W tym roku w parku pojazdów Nissana znajdzie się również wyścigowy LEAF NISMO RC 2.0, za kierownicą którego zasiądzie brazylijska legenda futbolu Roberto Carlos. Przewiezie on trofeum UEFA Champions League z UEFA Champions Festival na Puerta del Sol na Estadio Metropolitano.   Dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła i agresywna sylwetka — a także specjalnie zaprojektowana aerodynamiczna gablota na trofeum — sprawiają, że LEAF NISMO RC 2.0 doskonale prezentuje najnowsze osiągnięcia technologii Nissan Intelligent Mobility. Ten prototypowy samochód wyścigowy dysponuje teraz dwukrotnie wyższą mocą i momentem obrotowym w porównaniu do pierwszej wersji z 2011 roku bazując na podzespołach układu napędowego oraz bateriach wprost zaczerpniętych z obecnej generacji Nissan LEAF – najlepiej sprzedającego się cywilnego samochodu elektrycznego na świecie.   Finał zbiega się w czasie z przygotowaniami do rozpoczęcia dostaw nowego Nissana LEAF e+ dla europejskich klientów. To kolejna wersja najnowszej generacji tego modelu wyposażona została w nową baterię o pojemności 62 kWh, zapewniającą zasięg nawet 389 km (w cyklu mieszanym wg. normy WLTP), mocniejszy układ napędowy, najnowszej generacji system NissanConnect oraz szereg innowacyjncyh rozwiazań techologicznych, które zadebiutowały w najnowszej genercji Nissan LEAF tj: system e‑Pedał czy ProPILOT.   Gareth Dunsmore, dyrektor generalny ds. komunikacji marketingowej w Nissan Europe, powiedział: „Finał Ligi Mistrzów i samochody elektryczne Nissana idealnie do siebie pasują, ponieważ zarówno kibice, jak i kierowcy mogą liczyć na emocje w najlepszym wydaniu. Cieszymy się, mogąc zaoferować uczestnikom bezemisyjny transport na ulicach Madrytu — miasta, które już jest jednym z pionierów elektrycznej rewolucji w mobilności".   Władze Madrytu zakazały wjazdu samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi do niektórych części centrum miasta, starając się ograniczać zagęszczenie ruchu i zanieczyszczenie. Nowa strefa niskiej emisji obejmuje 472 hektary. Nie mogą do niej wjeżdżać samochody z silnikami benzynowymi zarejestrowane przed 2000 rokiem oraz samochody z silnikami Diesla zarejestrowane przed 2006 rokiem, chyba że należą do mieszkańców lub podlegają zwolnieniom z tego zakazu na innej podstawie. Po ścisłym centrum Madrytu mogą jeździć wyłącznie samochody bezemisyjne, a miasto zainstalowało ponad 110 ładowarek dostęnych dla wszystkich mieszkańcó korzystajacych z samochodó elektrycznych. Na czas finałowego weekendu UEFA Champions League Nissan wzmocnił tę infrastrukturę o dodatkowe 36 ładowarek zlokalizowanych w całym mieście, które później zostaną zainstalowane w innych częściach Hiszpanii.   Nissan LEAF jest produkowany w nagradzanych zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii, skąd jest eksportowany do innych krajów Europy, w tym do Hiszpanii. LEAF pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie. Globalna sprzedaż osiągnęła 410 000 egzemplarzy, a sprzedaż w Europie wyniosła 41 589 sztuk w 2018 r.