Kwiecień 4, 2020

Nowa Honda Jazz będzie hybrydą oraz crossoverem!

Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz – po raz pierwszy z zaawansowanym, dwusilnikowym, hybrydowym układem napędowym. Nowa generacja popularnego hatchbacka segmentu B łączy wiodące w tej klasie komfort i przestrzeń, z której słynie Jazz, z wyjątkową dynamiką typową dla aut elektrycznych oraz zaawansowanymi systemami i wyposażeniem dbającym o bezpieczeństwo pasażerów.

Nowa generacja kultowego Jazza będzie napędzana przez dwusilnikowy hybrydowy zespół napędowy Technologia hybrydowa „e: HEV” zapewnia wyjątkową sprawność i kulturę pracy Nowy Jazz jako pierwszy otrzyma obrandowanie dedykowane serii „e:Technology”, które w przyszłości znajdzie się na wszystkich zelektryfikowanych produktach Hondy Nowy odmiana modelu – „Crosstar” Intuicyjny interfejs użytkownika oraz możliwość odtwarzania ekranu połączonego bezprzewodowo smartfona zapewniają zaawansowaną łączność Wiodącą w klasie przestrzeń oferująca wysoki poziom komfortu Udoskonalony system bezpieczeństwa Honda Sensing Nowy Jazz pojawi się na rynkach europejskich w 2020 roku     Nowy Jazz wprowadza na masowy rynek korzyści związane z oszczędnością eksploatacji oraz osiągami hybrydowego układu napędowego. Przyspieszy też realizację ambicji Hondy, która założyła, że do 2022 roku wszystkie oferowane w Europie modele tej marki będą wyposażone w napędy zelektryfikowane.   Jazz nowej generacji będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy, oznaczonym emblematem „e: HEV”. To pierwszy przykład użycia przez Hondę emblematu z serii „e:Technology”, którym będą oznaczane w przyszłości wszystkie modele Hondy wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.   Odsłona nowej odmiany modelu – Crosstar   Kolejną nowością w ofercie modelu Jazz jest nowa jego odmiana – „Crosstar”, zaprojektowana z myślą o tych, którzy szukają stylowego miejskiego crossovera. Crosstar, dostępny z tym samym hybrydowym układem napędowym oraz funkcjonalnym wnętrzem, dysponuje wyższym prześwitem, unikalną konstrukcją przedniej osłony chłodnicy, wodoodporną tapicerką siedzeń i zintegrowanymi relingami dachowymi.     Nowy minimalistyczny, klarowny projekt   W nowej generacji hatchbacka segmentu B od razu rozpoznamy ewolucję jednobryłowej sylwetki modelu Jazz. Uproszczona, klarowna filozofia projektowania, która będzie miała wpływ na przyszłe modele Hondy, jest zgodna z kluczowymi koncepcjami funkcjonalności i estetyki po raz pierwszy zaprezentowanymi w Hondzie e.     Dzięki nowym technologiom strukturalnym, słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co poszerza zakres widoczności do przodu. Zwężenie słupka A było możliwe dzięki poprawionej sztywności skrętnej i zastosowaniu nowych technologii strukturalnych, które kierują naprężenia podczas zderzenia w stronę przedniego reflektora i słupków drzwi.   Naturalne, wyraźne linie biegną poziomo, wzdłuż boków samochodu, podkreślając świeżość i prostotę formy. Ostrzejsze, bardziej pionowe linie „barków” zwracają uwagę na tylne błotniki i nadkola, podkreślając szerszą postawę samochodu i dając wrażenie zwiększonej stabilności. Projekt tyłu, z nowym, eleganckim, poziomym układem świateł i dyskretnym spojlerem dachowym, nawiązuje do klarownej stylizacji przedniej części nadwozia.     Fantastyczne osiągi napędu hybrydowego e:HEV   Po raz pierwszy w Europie Jazz będzie dostępny wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym, który zapewnia wyjątkową kombinację dobrych osiągów i imponującej oszczędności paliwa. Układ ten został niedawno na nowo opracowany specjalnie dla Jazza i zapewnia płynność, precyzję oraz odczucie bezpośredniej kontroli nad samochodem.     Nowa intuicyjna łączność   Intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy z bezproblemową łącznością w samochodzie i hotspotem Wi-Fi, gwarantują pasażerom stały kontakt ze światem. Nowy ekran dotykowy LED wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. Oprócz licznych aplikacji, pokładowy system multimedialny zapewnia bezprzewodową integrację smartfona przy użyciu Apple Car Play lub Android Auto.     Wnętrze: bardzo dobra jakość i wysoki poziom komfortu   Wnętrza nowego Jazza oferuje pasażerom bardzo dobrą jakość wykończenia, wysoki poziom komfortu i niespotykaną w segmencie B przestronność.     Nowocześnie zaprojektowane wnętrze, z przejrzystą, przyjazną dla użytkownika deską rozdzielczą, nawiązuje do klarownych linii nadwozia. Szeroki podłokietnik konsoli środkowej, który znalazł się w modelu Jazz, jest zwykle elementem wyposażenia wnętrz samochodów wyższych segmentów.   Nowe, szersze przednie fotele, z podparciami stabilizującymi ciało, korzystają z elastycznej struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to skuteczniej zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży. Udoskonalono również konstrukcję tylnej kanapy – grubsze poduszki tylnych siedzisk zapewniają większy komfort.   Cieńszy profil słupka A poszerza pole widzenia, a przez obszerną szybę przednią i przednie szyby boczne do wnętrza dociera mnóstwo naturalnego światła, co zwiększa poczucie przestronności kabiny.   Niezrównana pojemność i pomysłowe systemy organizacji przestrzeni   Dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika, Jazz nowej generacji zachowuje wiodącą w klasie przestronność wnętrza, która była znakiem rozpoznawczym jego poprzedników. Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było – nietypowe w tej klasie samochodów – umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachowuje wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.     Honda Sensing obejmuje szereg rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo czynne   Honda zwiększyła atrakcyjność świetnie wyposażonego Jazza poprzez najbardziej zaawansowany w tej klasie pakiet systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę.   Zakres funkcjonalności pakietu Honda Sensing poszerzył się dzięki zastosowaniu nowej kamery szerokokątnej o wyższej rozdzielczości, która zastąpiła montowany wcześniej zestaw kamery i radaru. Poprawiło to kontrolę otoczenia pojazdu, w tym rozpoznawanie poboczy bez krawężników i oznakowania drogi.     Udoskonalony został system hamowania w ruchu miejskim, minimalizujący skutki ewentualnej kolizji (CMBS), który skuteczniej wykrywa pieszych i rowerzystów w warunkach nocnych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego i jest w stanie automatycznie uruchomić hamulce, kiedy wykryje pojazdy przecinające kierunek poruszania się Jazza lub skręcające na tor kolizyjny. Dzięki przedniej szerokokątnej kamerze, inteligentny tempomat adaptacyjny (ACC) może teraz pracować przy niewielkich prędkościach, w ulicznym korku, a system utrzymania na pasie ruchu (LKAS) funkcjonuje zarówno na drogach miejskich, jak i pozamiejskich oraz na drogach wielopasmowych, przez co gwarantuje bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych.     Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji na rynku europejskim rozpocznie się w połowie 2020 roku.