Maj 28, 2020

Rekordowa sprzedaż hybryd śrubuje wyniki Toyoty w Europie

Toyota Motor Europe (TME) podała do wiadomości wyniki sprzedaży firmy w 2013 roku – łącznie sprzedanych zostało 847 540 samochodów, o 9 569 egzemplarzy więcej niż w 2012 roku.

Samochody hybrydowe Toyoty i Lexusa znalazły o 43% więcej nabywców niż przed rokiem, pozwalając firmie zwiększyć udział w  europejskim rynku motoryzacyjnym o 0,2 punktu procentowego, do 4,7%. Niemal połowa wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie została wypracowana w Polsce.   Karl Schlicht, Executive Vice President TME powiedział: „nasze modele hybrydowe z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Dzięki bardzo silnej ofercie w segmencie samochodów kompaktowych, po raz trzeci z rzędu zwiększyliśmy sprzedaż w Europie, przy kurczącym się o 2% rynku motoryzacyjnym.”   Toyota jest zdecydowanym liderem pojazdów hybrydowych. Łącznie w 2013 roku firma sprzedała 156 863 takich pojazdów (43% wzrostu względem 2012 r.), co odpowiada niemal jednej piątej całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie, oraz pond 28-procentowemu udziałowi w sprzedaży firmy w Europie Zachodniej.   Hybrydowy Yaris, ciesząc się szczególnym zainteresowaniem klientów w ostatnich trzech miesiącach roku, znalazł ponad dwukrotnie więcej nabywców w Europie niż rok wcześniej (49 774 sprzedanych egzemplarzy, wzrost o 25 041). 2013 był także rekordowym rokiem dla sprzedaży Toyoty Auris Hybrid, która wyniosła 39 348 egzemplarzy (wzrost o 66%). Napęd hybrydowy miał aż 60-procentowy udział w odmianie kombi Aurisa (Touring Sports).   W przypadku marki Lexus, aż 94% wszystkich samochodów tej marki sprzedanych w Europie  Zachodniej wykorzystuje napęd hybrydowy.   Wszystkie odmiany kompaktowego Aurisa znalazły w Europie 131 928 klientów, co odpowiada 59-procentowemu wzrostowi względem zeszłego roku. Corolla, najlepiej sprzedający się samochód w historii motoryzacji, zakończyła 2013 rok w Europie ze sprzedażą 67 987 sztuk. Łącznie Toyota uzyskała 6,7-procentowy udział w europejskim rynku kompaktów.   2013 rok był także wielkim sukcesem Toyoty w Polsce. Toyota Motor Poland sprzedała łącznie aż o 4 263 więcej samochodów niż przed rokiem, co stanowi niemal połowę wzrostu sprzedaży koncernu w całej Europie. Firma zajęła drugie miejsce na polskim rynku motoryzacyjnym, z przewagą ponad 1 000 egzemplarzy nad trzecim Volkswagenem (statystyki uwzględniające re-eksport). Toyota Auris była także najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych w Polsce.