Lipiec 11, 2020

Volkswagen konsekwentnie realizuje strategię w zakresie samochodów elektrycznych

Po fabryce w Zwickau Volkswagen zamierza uruchomić produkcję samochodów elektrycznych również w zakładach w Emden i w Hanowerze. W Dolnej Saksonii powstanie więc drugie w Niemczech, oprócz Zwickau, centrum elektrycznej mobilności Volkswagena. Prezes Zarządu dr Herbert Diess stwierdził – „Volkswagen konsekwentnie wdraża swoją ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych. Ta decyzja zapewni także bezpieczną przyszłość obydwu fabrykom”.

• Herbert Diess – „Przygotowujemy koncern do epoki pojazdów bezemisyjnych” • Fabryki w Emden i Hanowerze od 2022 roku mają produkować samochody elektryczne • Gunnar Kilian: „Gwarancja miejsc pracy do 2028 roku”    Podczas środowego zebrania w Emden Członek Zarządu ds. Personalnych – Gunnar Kilian – przedstawił załodze główne założenia projektu. W Hanowerze z planami koncernu zaznajomił pracowników Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Thomas Sedran. Podjęcie produkcji innowacyjnych aut elektrycznych jest elementem strategii mającej na celu pełne wykorzystanie możliwości zakładów; szczegółowe decyzje Rada Nadzorcza podejmie w piątek w Wolfsburgu.   „Z pełną energią wdrażamy produkcję samochodów elektrycznych. Zakłady w Emden i Hanowerze będą naszymi wzorcowymi fabrykami w Niemczech i razem z zakładem w Zwickau utworzą największą grupę wytwarzającą tego rodzaju pojazdy w Europie” – powiedział Gunnar Kilian. Plany przewidują uruchomienie w 2022 roku w Emden produkcji samochodów zasilanych energią elektryczną. W Hanowerze obok konwencjonalnych aut, mają być też wytwarzane elektryczne modele z rodziny ID. Buzz, prawdopodobnie od 2022 roku. Thomas Sedran stwierdził: „Dzięki temu zapewnimy przyszłość fabryce w Hanowerze, także pod względem zatrudnienia. Przygotowujemy markę Volkswagen Samochody Użytkowe do zmian w przemyśle motoryzacyjnym”.   Produkcja modeli dotychczas wytwarzanych w Emden i w Hanowerze na skutek zwiększenia produkcji aut elektrycznych ma być stopniowo przejmowana przez inne fabryki. Szczegółowe decyzje podejmie w piątek Rada Nadzorcza Volkswagena.   W odniesieniu do zakładów w Emden i Hanowerze na czas trwania transformacji podjęto decyzję o zagwarantowaniu miejsc pracy do 2028 roku. Gunnar Kilian: „Zapewni to załogom bezpieczeństwo w czasie przeprowadzanych zmian. Ponieważ produkcja samochodów elektrycznych składa się z mniejszej liczby etapów, potrzeba do niej mniej pracowników. Dlatego uzgodniliśmy z Radą Zakładową, że dotychczasowa liczba zatrudnionych będzie stosownie do warunków wynikających z demografii i w sposób społecznie akceptowalny regulowana poprzez atrakcyjną ofertę Volkswagena w zakresie skróconego czasu pracy dla osób starszych.”   Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki w Emden – Manfred Wulff – powiedział: „Przemysł samochodowy i Volkswagen znajdują się w okresie największych zmian w swojej historii i dotyczy to także zakładu w Emden. Już za kilka lat z tutejszych taśm będą zjeżdżać najwyższej jakości samochody elektryczne – jak każdy model powstający w tej fabryce wytwarzane przez naszą wykwalifikowaną załogę. Gwarancja zatrudnienia do 2028 roku daje pracownikom i ich rodzinom pewność, że wejście w epokę elektromobilności to dobra perspektywa na przyszłość. W ten sposób zostają zrealizowane postulaty Rady Zakładowej. Dzięki temu zapewnimy naszej fabryce rację bytu pod względem zatrudnienia, ochrony środowiska i pod względem ekonomicznym”.   Z pracownikami zatrudnionymi w Emden na czas określony nie będą przedłużane umowy, ani nie znajdą oni w przyszłości w tej w fabryce stałego zatrudnienia. „Wszyscy wiemy, że przejście do innego zakładu nie jest łatwym krokiem” – powiedział Kilian i podkreślił: „Volkswagenowi zależało, żeby dać pracownikom z umowami na czas określony perspektywę stałego zatrudnienia w koncernie. Dlatego możemy im zapewnić umowy na czas nieokreślony w fabrykach Porsche w Zuffenhausen, Ludwigsburgu i w Sachsenheim, a części z nich także w zakładach Volkswagena w Kassel”.   Bertina Murkovic, przewodnicząca Rady Zakładowej w Volkswagen Samochody Użytkowe oraz członek Ogólnej Rady Zakładowej Volkswagena, stwierdziła – „Tym porozumieniem stworzyliśmy warunki do aktywnego uczestnictwa w zmianach w przemyśle samochodowym oraz nakreśliliśmy perspektywy dla pracowników. Wielkim sukcesem w trudnych czasach jest zwłaszcza umowa dotycząca zapewnienia miejsc pracy do końca 2028 roku. Porozumienie przewiduje też wprowadzenie do zakładu najnowszych technologii, które pozwolą w pełni wykorzystać jego potencjał dzięki większej elastyczności w dziedzinie produkcji – to również element bezpieczeństwa. W sumie porozumienie zapewnia dobre perspektywy na przyszłość”.