Volvo Cars to pierwszy producent aut, który sięgnie po technologie blockchain, by identyfikować skąd pochodzi kobalt wykorzystywany do produkcji akumulatorów aut elektrycznych. To oświadczenie zbiega się z premierą pierwszego elektrycznego modelu Volvo XC40 Recharge.

Identyfikowanie źródeł pochodzenia surowców wykorzystywanych do produkcji akumulatorów litowo-jonowych, takich jak kobalt, jest jednym z głównych wyzwań dla producentów samochodów dbających o zrównoważony rozwój. Volvo Cars dokłada wszelkich starań, aby klienci zelektryfikowanych modeli tej marki mieli pewność, że surowce wykorzystane do budowy akumulatorów zostały pozyskane w sposób etyczny i odpowiedzialny.


Technologia Blockchain, czyli jawny, rozproszony łańcuch danych, znacznie zwiększa przejrzystość dostaw surowca, ponieważ informacji o pochodzeniu określonego materiału nie da się tak zmienić, by nie zostało to zauważone.

Volvo Cars zawarło porozumienie ze swoimi dwoma globalnymi dostawcami akumulatorów, CATL z Chin i LG Chem z Korei Południowej oraz wiodącymi światowymi firmami technologii blockchain, aby wprowadzić pełną identyfikację pochodzenia kobaltu. Ten projekt ruszy jeszcze w tym roku.
Firmy Circulor i Oracle dosarczą technologię blockchain do śledzenia łańcucha dostaw firmie CATL. Już są po udanym programie pilotażowym przeprowadzonym latem bieżącego roku. W firmie LG Chem sieć analogiczne rozwiązanie do śledzenia źródeł surowców wdrożą specjaliści RCS Global i IBM.

Zawsze byliśmy zaangażowani w etyczny łańcuch dostaw naszych surowców – powiedziała Martina Buchhauser, szefowa zakupów w Volvo Cars. Dzięki technologii blockchain możemy zrobić kolejny krok w kierunku zapewnienia pełnej identyfikacji surowców w naszym łańcuchu dostaw i minimalizacji wszelkich powiązanych zagrożeń, w ścisłej współpracy z naszymi dostawcami.
Blockchain to cyfrowa rozproszona baza danych zawierająca listę rekordów powiązanych ze sobą za pomocą algorytmu kryptografii. W ramach łańcuchów dostaw technologia tworzy zapisy transakcji, których nie można zmienić, a jednocześnie narzuca wspólny zestaw reguł dotyczących rejestrowania tych danych. Umożliwia to uczestnikom niezależną weryfikację i audyt transakcji.

W tym konkretnym przypadku dane rejestrowane i przechowywane w technologii blockchain obejmują pochodzenie kobaltu, jego wagę i masę. Archiwizowane i jawne są także informacje potwierdzające, że jego dostawcy działają zgodnie z wytycznymi OECD dotyczącymi łańcucha dostaw *. Takie podejście pomaga budować zaufanie między uczestnikami w łańcuchu dostaw.

Volvo Cars wprowadziło w zeszłym miesiącu XC40 Recharge, pierwszy z całej serii w pełni elektrycznych samochodów z gamy Recharge. Firma zakłada, że do 2025 r. połowę jej globalnej sprzedaży będą stanowić „elektryki”, a drugą połowę – hybrydy.

W ubiegłym miesiącu Volvo Cars wprowadziło również ambitny plan klimatyczny, który obejmuje radykalne ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 40 % na każdy pojazd do 2025 r. Firma zadeklarowała także zaangażowanie w etyczne prowadzenie działalności w całym łańcuchu działalności i łańcucha dostaw.

CATL i LG Chem to renomowani producenci akumulatorów, posiadający zarówno długą, jak i udaną historię dostarczania akumulatorów litowo-jonowych najważniejszym podmiotom światowego przemysłu motoryzacyjnego. Spełniają surowe wytyczne Volvo Cars w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw, redukcji emisji dwutlenku węgla.
Umowy między Volvo Cars, CATL i LG Chem obejmują dostawy akumulatorów w nadchodzącym dziesięcioleciu do modeli Volvo nowej generacji, w tym XC40 Recharge, a także do aut marki Polestar.

 

• Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) przedstawia szczegółowe zalecenia, aby pomóc firmom w przestrzeganiu praw człowieka i unikaniu konfliktów poprzez podejmowanie decyzji i praktyk dotyczących zakupu minerałów. Wytyczne OECD dotyczące należytej staranności dotyczące odpowiedzialnych łańcuchów dostaw minerałów z obszarów dotkniętych konfliktami i obszarów wysokiego ryzyka mają zasięg globalny i mają zastosowanie do wszystkich łańcuchów dostaw minerałów.

Grupa Volvo Cars w 2018 roku

W roku obrotowym 2018 firma Volvo Car Group odnotowała zysk operacyjny w wysokości 14, 19 mld SEK (14, 06 mld SEK w 2017 r.) Przychody w tym okresie wyniosły 252,6 mld SEK (208.6 mld SEK). W całym roku 2018 globalna sprzedaż osiągnęła rekordową liczbę 642 253 aut  (2017: 571 577), co stanowi wzrost o 12,4% w porównaniu z rokiem 2017. Te wyniki to owoc całościowej transformacji firmy Volvo Cars dokonanej w ciągu ostatnich lat. Efekty tych zmian otwierają firmie perspektywę kolejnych wzrostów.

O Volvo Car Group

Początki firmy Volvo Cars sięgają 1927 roku. Dziś jest jedną z najbardziej znanych i szanowanych marek samochodów segmentu premium na świecie ze sprzedażą 642 253 aut w 2018 roku realizowaną w niemal stu krajach. Od 2010 r. Volvo Cars jest własnością Zhejiang Geely Holding of China.W 2018 r. firma Volvo Cars zatrudniała około 43 000 pracowników pełnoetatowych. Siedziba główna Volvo Cars, dział badawczo-rozwojowy, marketing i administracja znajdują się w Göteborgu w Szwecji. Główne zakłady produkcyjne samochodów firmy znajdują się w Gothenburgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Południowej Karolinie (USA), Chengdu i Daqing (Chiny), natomiast silniki są produkowane w Skövde (Szwecja) i Zhangjiakou (Chiny), a elementy nadwozia w Olofström (Szwecja).
Firma Volvo Cars w ramach idei Freedom to move dąży do zapewnienia klientom swobody przemieszczania się z bezpieczny, wygodny i spersonalizowany sposób, przy jak najmniejszym obciążeniu środowiska naturalnego. W ramach tego celu firma wyznaczyła sobie określone cele biznesowe. W połowie następnej dekady połowę światowej sprzedaży Volvo Cars mają stanowić samochody w pełni elektryczne. Także połowa aut do tego czasu ma być oferowana klientom w ramach abonamentu, a jedna trzecia aut ma być wyposażona w funkcję jazdy autonomicznej.

Początki firmy Volvo Cars sięgają 1927 roku. Dziś jest jedną z najbardziej znanych i szanowanych marek samochodów segmentu premium na świecie ze sprzedażą 642 253 aut w 2018 roku realizowaną w niemal stu krajach. Od 2010 r. Volvo Cars jest własnością Zhejiang Geely Holding of China.
W 2018 r. firma Volvo Cars zatrudniała około 43 000 pracowników pełnoetatowych. Siedziba główna Volvo Cars, dział badawczo-rozwojowy, marketing i administracja znajdują się w Göteborgu w Szwecji. Główne zakłady produkcyjne samochodów firmy znajdują się w Gothenburgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Południowej Karolinie (USA), Chengdu i Daqing (Chiny), natomiast silniki są produkowane w Skövde (Szwecja) i Zhangjiakou (Chiny), a elementy nadwozia w Olofström (Szwecja).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *