Czerwiec 7, 2020

Volvo stworzyło billboard reklamowy, który oczyszcza powietrze

Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut. Ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych i oczyszcza powietrze tak skutecznie jak ponad 200 drzew. Gdy się zużyje, zostanie pocięty i przerobiony na… ekologiczne torby!

  Codziennie jesteśmy zalani setkami billboardów reklamowych, których treść zlewa się w jedną całość. Ten jeden nośnik ma szansę być zapamiętany na dłużej, szczególnie przez mieszkańców portugalskiego miasta Porto. Umieszczono na nim reklamę niskoemisyjnych, hybrydowych modeli Volvo. Z ich ekologicznym charakterem, współgra główna funkcja samego billboardu. Winylową płachtę reklamową pokryto dwutlenkiem tytan, który ma właściwości oczyszczania powietrza. Ten związek chemiczny neutralizuje ok. 85% zanieczyszczeń takich jak dwutlenek azotu (NO2), dwutlenek siarki (SO2) i lotne związki organiczne (LZO), które mają kontakt z powierzchnią nośnika. Te składniki spalin przyczyniają się do powstawania smogu w mieście.   Billboard Volvo ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych. Filtruje powietrze równie skutecznie, jak 250 drzew – co odpowiada około 21 000 metrów sześciennych świeżego tlenu dziennie.     Wiemy, że jesteśmy częścią problemu, dlatego też musimy być częścią rozwiązania – mówi Aira de Mello, odpowiedzialna za marketing i komunikację w Volvo Car Portugal. Za pomocą naszego billboardu oczyszczającego powietrze chcemy pokazać, że poważnie podchodzimy do kwestii zrównoważonego rozwoju, nie poprzez symboliczne obietnice, ale konkretne działania.   Billboard był używany w Porto przez trzy miesiące, do końca lutego bieżącego roku. Następnie wykorzystany do produkcji toreb i akcesoriów modowych.     Po raz pierwszy w Portugalii instalowany jest billboard oczyszczania powietrza. Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwszy oddział Volvo wdrożyliśmy ten pomysł. Pracujemy nad tym, aby w kwietniu tego roku zainstalować w Lizbonie podobny nośnik reklamowy o jeszcze większej powierzchni – dodała Aira de Mello.