Czerwiec 3, 2020

Wzrost sprzedaży Volvo

Volvo Cars utrzymało silny wzrost sprzedaży w listopadzie, przy globalnym wolumenie wzrostu o 11,6 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Firma sprzedała w sumie 62 550 samochodów w listopadzie 2019 r.

  W okresie od stycznia do listopada globalna sprzedaż firmy osiągnęła 63 211 samochodów z 582 096 samochodów w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 8,4 procent.   Dobre wyniki w tym roku zdecydowanie posunęły Volvo Cars do ustanowienia nowego światowego rekordu rocznej sprzedaży w 2019 roku. W całym roku 2018 firma sprzedała 642 253 samochody. Dwucyfrowy wzrost w listopadzie wynikał z utrzymującego się wysokiego popytu na wielokrotnie nagradzane SUV-y Volvo Cars. XC60 był najlepiej sprzedającym się samochodem dla firmy w tym miesiącu, a następnie XC40 i XC90. Modele V60, V60 Cross Country i S60 sedan również przyczyniły się do wzrostu wolumenu.  Europejska sprzedaż w listopadzie wzrosła o 5,3 procent, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, do 29 261 samochodów. Najlepiej sprzedającymi się modelami w regionie w ciągu miesiąca były XC60, XC40 i kombi V60. Sprzedaż w regionie europejskim w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy wzrosła o 6,2 procent, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 306 381 samochodów. Rynki takie jak Wielka Brytania i Niemcy odnotowały wzrost wolumenu odpowiednio o 13 procent i 20,3 procent w okresie od stycznia do listopada, i pobiły swoje ogólne wyniki sprzedaży w 2018 roku, mając jeszcze miesiąc.   Sprzedaż Volvo Cars w Chinach wzrosła w listopadzie o 26,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 14 502 samochodów. Silny wzrost w regionie wynikał z popytu na lokalnie produkowany XC60, S90 i XC40.   Sprzedaż w Chinach w okresie styczeń-listopad wzrosła o 16,3 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 138 053 ​​samochodów. Dobre wyniki firmy oznaczają, że Chiny osiągnęły wyniki sprzedaży za cały rok 2018 w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy.   Sprzedaż w USA w listopadzie osiągnęła 9635 samochodów, wzrost o 17,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. XC90 był najlepiej sprzedającym się modelem w regionie, a następnie XC60 i XC40.   Sprzedaż rozwijała się szybciej niż rynek motoryzacyjny w USA przez pierwsze jedenaście miesięcy, ze sprzedażą o 7,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 95 874 samochodów.